20 juni 2007

Fødselsdagsgaven

Jeg har fået et strikke-kit i fødselsdagsgave af mine forældre. Et jeg havde ønsket mig;
Livstykketrøjen af Bente Geil. Det er mit første strikkekit, og mit første strikke-projekt der ikke er lavet af lagergarn. Så, jeg har ventet med at starte til jeg havde tid til rigtig at nyde det.
Ventet længe - for der er lidt langt i mellem at jeg får sat mig ned i ro og mag i forvent-ning om faktisk at kunne blive siddende. Men et eftermiddagsbesøg hos mine forældre gjorde udslaget, og jeg har fået lavet en strikkeprøve. Man skal godt nok ikke ifølge opskriften (vist fordi det er svært at måle rigtigt i rib), men jeg vil så gerne ha' at den bliver helt rigtig.

Jeg nøjedes med 5 cm i højden, nok til at se at pind 3,5 er for stor og pind 3 er for lille, og pinde i skæve størrelser er udenfor min rækkevide... Heldigvis er gode råd ikke dyre i min foretrukne garn-butik, hvor jeg blev mindet om at det ville være smart at vaske strikkeprøven... Og voila - så er pind 3 perfekt.

Nu må jeg i gang med at strikke trøjen.


Ingen kommentarer: