26 juli 2007

Hvor mange strømper kan man lave af 200g garn?

Helt ufatteligt mange!

Jeg faldt over noget billigt flerfarvet strømpegarn, og da jeg gerne ville kunne lave nogle ens sokker, så problemet ikke ville være så stort når een bliver væk eller slides istykker, bestemte jeg mig med ekspedientens hjælp for at købe to nøgler - for som hun sagde, så kan der i hvert fald blive 3 par...
Jeg startede med et sæt helt små baby spiralsokker med kun 32 masker på pind 2. De var for små til yngste inden jeg var færdig med dem, så de blev givet væk som pynt på en barselsgave - jeg tvivler på at de faktisk kom i brug. Det næste par skulle være lidt større og blev strikket med 36 masker, men faldt hele tiden af. Det næste par fik en hæl i håb om at de ville sidde bedre. Det gør de, men de bliver stadig ikke siddende. Og, når jeg nu syntes det er rart at der er hæl i, er der egentlig ingen grund til at strikke dem som spiralsokker, så det næste par blev i 2x2 rib. Men så begyndte sokkerne at virke lidt små i det. Altså måtte der 40 masker til i det næste par. Og da den ene af dem var væk efter en barnevognstur med dagpleje-oppakningen i kurven måtte der en erstatningsok til. Hvorefter den forliste sok dukkede op igen, så det nu er erstatningssokken der mangler en makker.

Men indtil videre er det blevet til 11 stk. - og jeg har endnu kun brugt halvdelen af garnet.

3 kommentarer:

Tina sagde ...

DET er også en ting jeg skal have lært engang :) At strikke sokker!!! Der er ikke noget bedre end strikkede sokker :)

Velkommen til strikke-blog-verden ;)

Inca sagde ...

Ja så kan det endelig lade sig gøre at kommentere på din blog - har prøvet nogle gange efterhånden. Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der er bidt af strømpedillen! De ser gode ud! Glæder mig selv til at komme i gang med mit næste par - men skal lige have overstået boyfriend sock nummer to først, før jeg kan kaste mig over det farvestrålende garn..

Jacob sagde ...

sådan skal man strikke sine strømper ! tak for bloggen :-)