10 oktober 2007

Hvad forventer den?

De sidste par dage er vi blevet belejret af en stor killing. Det er en håbefuld størrelse...


Der håbes også indendørs. Der er ønske om at vi anskaffer os kat - igen. Så, vi har fodret den lidt - udendørs, og jeg har overvejet om der er en chance for, at jeg ikke igen kommer til at hænge på forplejningen, hvis vi åbner døren for den.

Vi har haft kat, og det var dejligt, men tog af min tid. Vi fik den, da jeg ventede yngste. Jeg gik på barselsorlov, og fik mere tid. Men hov, bulede katten ikke mere og mere? - Jo vist, vi var to der bar. Og, på min terminsdag ankom 5 søde små kattekillinger, der blev født på ældstes værelse, i en kurv under en omvendt lænestol, som vi i hast stillede op, da det så ud som om katten ledte efter et skjul. - Den skulle jo helst vælge et, hvor vi stadig kunne følge lidt med.


5 dage senere ankom yngste.

Killingerne havde et forspring og en hurtig udvikling og var snart overalt. - Når ikke de blev lukket ud i baggangen. Men i sommervarmen var det ikke det bedste sted i længden, så når ikke yngste skulle være på gulvet, fik de lov at husere i køkkenet.

Hyggeligt og tidsrøvende. Det gik det op for mig, at når jeg var blevet færdig med at få ældste op og ud af døren, yngste ammet og skiftet, ryddet op, gjort rent efter, fodret, fanget og smidt kattene ud af køkkenet, så det var muligt at lægge et barn fra sig, var der gået adskillige timer, uden at jeg selv havde fået morgenmad.

Der var for meget arbejde med dem, så killingerne måtte afsættes. (Hankattene der strejfer om udenfor anså vi ikke for at være en acceptabel mulighed.) Jeg fandt et sted, hvor de ville tage imod killingerne, hvis katten blev steriliseret. - Såre enkelt.

Men, da katten kom hjem, hvor der ingen killinger var at tage sig af, og yngste havde gjort den rangen stridig som primær nusse objekt, gik den sin vej.

Den kom tilbage en måneds tid senere. Hvor jeg, alene hjemme, vandrede frem og tilbage med armene fulde af en støjende yngste, der var ved at få tænder. Den overstrømmende gensynsglæden kan have været skuffende. - Den blev bogstaveligt sparket til, når den ind imellem forsøgte at skabe lidt kontakt og jeg ikke kunne se gulvet for barn.

- Den gik igen, og vi har ikke set den siden.

Ingen kommentarer: