17 november 2007

Alle de andre

strikker domino i retstrik, men det behøver jo ikke nødvendigvis betyde at jeg skal gøre det samme. Så min strikkeprøve er lavet i glatstrik på pind 2 med 93 masker og indtagninger (3 masker sammen) på retsiden. Det tog sin tid, men det var sjovt, og slet ikke til at lægge fra sig, for lige om lidt... Den krøllede helt vildt, og jeg fik hjælp til at spænde den op for så at opdage at firkanten er - drageformet. Naturligvis, for med en strikke fasthed hvor 28 masker og 43 pinde giver 10x10cm kan det ikke blive anderledes. 'Firkanten' er 27 cm i højden og 28 cm i bredden - en acceptabel variation. Men 18 cm langs opslagskanten og hele 21.5 cm på de modstående sider, erfor meget. Godt nok ville jeg gerne have forskellige størrelser firkanter, men det her kommer til at gå alt for stærkt.
- Der er nok en grund til at man strikker domino i retstrik.

2 kommentarer:

Laila: sagde ...

Ja, desværre.
Der ER en grund til at man strikker dem i retstrik. Men derfor skal nye variationer ikke lades uforsøgt!

Held og lykke med projektet, det er rigtigt sjovt!
Man bruger meget mere krudt pä sädan en projekt end andre. Men bare det, at man SELV er mesteren, gør det hele processen værd.

Jeg overvejer at kombinere noget ZigZag teknik (fra Isager) med Dominotern. Sä kan man ogsä strikke oppefra og ned - og det er jeg helt vild med.

Laila i Schweiz

tanterne sagde ...

Nu du nævner Zigzag Laila, så er det faktisk det min prøve minder mig mest om. Det og domino tror jeg kunne være en fin kombination.

Jeg håber du engang vil skrive mere om dine planer...