14 januar 2008

Åh hvor jeg vil

- bage mit brød selv! Men det bliver ikke med den surdej jeg nu har haft stående i en uge. Efter den første brød variant i eksperimentet, lavede jeg i går eet jeg ikke engang selv gad spise. Det var endda lidt mere luftigt, men smagen... Så nu må det være slut med surdejsdrømmene.

Jeg har det svært med at give op. Helst vil jeg knokle videre og bevise at jeg kan få det til at fungere. Men der er måske også en værdi i at give og op når resultatet ikke står mål indsatsen og interessen svigter.

Så nu vil jeg finde noget mere givende at spilde mine talenter på.


... gærbrød?

6 kommentarer:

Elisabeth sagde ...

uha jeg kender det godt... lånte Camilla Plum's bagebog, og gik i gang med surdej og hele svineriet... men det er godt nok en kunst, for hjælp hvor er det egentlig svært?! mine brød blev i hvert fald ikke specielt gode og jeg plejer ikke at ha' bage-problemer. Forsøgte med en anden surdej senere, og... det gik lige så galt? Så nu tror jeg at jeg vil holde mig til Amo rugbrødsblandinger indtil jeg finder én som kan lære mig de smarte tricks så det lykkes :) og så bage alm grovbrød og lyst brød - det ved man da hvad er ;)

kh Elisabeth

Laila: sagde ...

Sä vil jeg ogsä holde mig til mine gærbrød...der kan umuligt gä sä meget galt.

Faktisk klager min familie over at man ikke kan se at mine flettebrød er hjemmebagt !!??
OG skal jeg nu tage det seriøst?

Jeg vil straks gä ned og lave et til mine arbejdskollegaer til i morgen tidlig. Det er lige hvad jeg har lyst til, nu her pä en regnvejrsdag.
Jeg gider ikke regn...ikke i dag...

Laila

Lise sagde ...

Charlotte, har du prøvet bageferment? Meget nemmere end surdej, men alligevel med den samme fornemmelse. Jeg sværger ofte til øko-gær og langtidshævning. Det giver et velsmagende resultat hver gang, mere tilregneligt end surdej.

Unknown sagde ...

Giv ikke op!
Lån Camilla Plums bage bog og lav surdej efter den:
Eller langtids hæv dit brød med brug af en ærtestr.gær.
Øvelse gør mester! :-)

Unknown sagde ...

Hej Tante
Er du løbet *sur* i det ? ;-)
Jeg har givet dig en YouMakeMyDay-Award på min Blog. Tak for din positive blog og for dine kommentarer

tanterne sagde ...

Tak Siffe: Jeg er rigtig glad for at du syntes min blog er positiv. For det betyder at et af mine mål med bloggen lykkes.

Elisabeth: Ja, Camila Plum er inspirerende, men Jeg tror også snart jeg går over til almindeligt gærbrød.

Laila: ja gærbrød det ved men hvad er. Måske du har nogle gode fif at dele ud af, for mit hjemmebag bliver aldrig forvekslet...

Lise: Bageferment, det har jeg ikke hørt om før, det skal jeg da lige have tjekket ud.

Losarinas mor: Jeg giver bestemt ikke op, men jeg tror det bliver med langtidshævning, og meget lidt gær fremover. Det giver også næsten den samme huslige fornemmelse...