22 juli 2008

Skøre sko

Ældste er blevet kørt ud til en legekammerat, og yngste sover til middag. Og imens jeg forsøgte at overbevise mig om at en disiplineret indsats overfor bunken af papirer ville være den bedste brug at siestaen, kom jeg i tanke om (mest fordi jeg frøs lidt om fødderne) at jeg da lige skulle vise de færdige futsko.


Skoene var blevet alt for store og løse, de sidder ok på en størrelse 44+, men jeg kender ingen med fødder i den størrelse der vil bruge dem. Så istedet for den rem de skulle have haft om anklen, fandt yngste og jeg noget silkebånd i gavebåndsæsken og trak det igennem overkanten. Nu har skoene en chance for at blive på foden, og det er ikke engang nødvendigt at binde op for at få dem af og på.

Når de er blevet slidt op kunne jeg godt finde på at lave nogle i noget 'pænere' garn. Og der er en chance for at det kan ske hurtigt. Jeg har lige opdaget at bunden på de skindfutsko jeg fik i julegave er blevet slidt igennem. - Mon jeg slæber på fødderne når jeg går?
Tilbage til bunken af papirer...

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Godt de kunne bruges. Du må igang igen, i en str. der passer :-)

Anonym sagde ...

Faktisk kan de ikke bare bruges - jeg er begyndt at holde af de tossede sko.

Gitte sagde ...

De ser da dejlige ud. Og i de farver kan de da ikke blive væk. Tilbringer rimelig meget tid med at lede efter mine hjemmesko. Måske jeg skulle prøve din opskrift.

Et forsinket: HVOR ER TØRKLÆDET TIL DIN FAR BARE FLOT! Sådan et må jeg lave til manden i julegave.

Kender godt de der regnestykker (som man ikke skal lave - for så kan det slet ikke betale sig at strikke noget selv ;-)

Anonym sagde ...

Tak Gitte. Her kommer så lige en advarsel ang. tørklædet: Lange pinde udelukkende i ret kan være noget så kedsommeligt at strikke.