25 september 2008

'Sofa'

Fordi vores hus har 'kun' 2 værelser er der ikke noget tilbage til mig når børnene har fået hvert deres. Eller sådan bliver det, når engang yngste ikke længere foretrækker at sove i min seng. Så skal det kunne lade sig gøre at sove i stuen. Ergo er en seng blevet placeret i stuen og skal gøre det ud for sofa.
Den egner sig ikke godt til at sætte besteforældre i, men til almindeligt flyderi for mor og børn slår den enhver almindelig sofa. Den først månedstid har den set sådan ud:


- Det tager nemlig tid at komme helt rigtigt på plads, også selv alt egentlig er placeret der hvor det hører til.
Min mor har syet mig et patchworktæppe, og da det blev fundet frem fra gemmerne og lagt over 'sofaen' blev den helt rigtig. Også selv om farve-sammensætningen måske var mere afstemt før.

6 kommentarer:

Geraldo Maia sagde ...

Hello,
Du har en meget smuk blog, jeg kan lide det.
Hilsener fra Brasilien:
Geraldo

Anonym sagde ...

Tak Geraldo.

Unknown sagde ...

Det tager tid at komme ritig på plads i et nyt hjem. Man skal leve dér og se hvad der føles rigtigt.
Jeg synes jeres sofa er skøn .

Anonym sagde ...

Tak, Miri. Jeg er også glad for den som den er.
men jeg har længe måttet modstå tanken om at skulle finde en ordentlig sofa. - Bare fordi sådan gør man - også selv om det både ville ødelægge muligheden for at sove i stuen og for at vise tæppet frem.

Unknown sagde ...

Tak for en dejlig fredag aften i dit dejlige selskab.
Nyd sofaen med ungerne .... bedsterne er der jo ikke hver dag ;-)
KH Siffe

Anonym sagde ...

Selv tak Siffe. Jeg kunne i hver fald godt have brugt noget mere tid, end bare den ene aften.