28 oktober 2008

Min nye trøje

Jeg er i gang med at strikke den trøje jeg købte garn til på strikkefestivallen. Der er tre forskellige og to ens snoninger at holde styr på, og der skal tages ud på hver anden pind - senere kun på hver fjerde. Jeg strikker frem og tilbage, og også op og ned, så det går ikke hurtigt


Alligevel er jeg kommet noget længere end på billedet. For så at opdage, at jeg for en 10-12 ret-riller siden har glemt to udtagninger...
Hvad gør jeg nu, bortset fra at lægge strikketøjet væk? Har jeg is nok i maven til bare at fortsætte i forventning om at udtagningerne kan indhentes senere uden at pasformen ødelægges ...

Æblerne er samlet på en gåtur sammen med yngste, og fik plads i vindueskarmen. Ældste syntes det ser julet ud. Så æbler bliver fast pynt i vinduet året ud.

5 kommentarer:

Tineke sagde ...

Det er bare et flot mønster, glæder mig til at se din trøje vokse...

Anonym sagde ...

Den ser rigtigt lovende ud - sprød og let - glæder mig til at se mere.
:-) Britt

strikkeforsker sagde ...

Lækker sag,
Må jeg anbefale en hæklenål, den slags er god til at rette snoninger og fikse glemte udtagninger uden at strikke tilbage ;-)

Unknown sagde ...

Is eller ej, det er vel også vigtigt at huske , at intet er perfekt :-)
Smukke æbler, ang. det julede ved dem, så prøv at pudse dem blanke, udstikke 1/3 del af kernehuset, og sætte et juletræslys i = det ser så fint ud :-)

tanterne sagde ...

Tineke og Britt: Så må jeg vel heller hjem og fotografere fremskridtede, om end de ikke er store.

Jeg bruger hæklenål (eller strømpepinde), Ulla, når jeg strikker op og ned. Men til glemte udtagninger syntes jeg der bliver for lidt garn til de nye masker på den måde.

Det er rigtigt Miri, Intet er perfekt, der skal være en skønhedsplet og det er der nu.
De pudsede æbler må jeg forsøge mig med i december...