28 november 2008

I elvte time

I dag kan man, hvis man er et barn på ikke mere end 12 år, aflevere en julestrømpe i vores lokale brugs, der kan pynte i butikken indtil man henter den lige før jul med en overraskelse i.
For tre år siden var vi lige flyttet til byen, og jeg syede derfor en julestrømpe til ældste. I år er det så sidste gang han kan være med, og samtidig første gang yngste kan have fornøjelse af at være med. - Men så skal hun jo bruge en julestrømpe.

Derfor så mit spisebord sådan her ud klokken halv elleve i går aftes.

Der skulle gå lidt stærkt og det nemmeste ville selvfølgelig være at lave en der var magen til, men det ville ikke være særlig sjovt, og på sådan et tidspunkt er det vigtigt at opgaven også er lidt spændende.

Så med hjælp fra min mors gemmer, der var blevet gennemrodet tidligere på aftenen, blev planen at lave en lignende grøn strømpe med rødt motiv.
Klokken halv 12 var strømpen klippet og motivet planlagt.

Klokken 1 kunne jeg gå i seng med god samvittighed. Nu har begge børn julestrømper.




13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser bare helt godt ud!
Det samme men ikke alligevel. Godt gået. (og så med rester)

Fríða sagde ...

de er flotte! sikke et held at kunne sy, det kan jeg nemlig ikke!
kh.fra Island
Frida

Tineke sagde ...

Hold da op, hvor er de flotte begge to!

Anonym sagde ...

Tak, for roserne, Mor og Frida.
Jeg er selv rigtig godt tilfreds med dem.
Og selvfølgelig kan du sy Frida, hvis du vil, men du bruger vist tiden på at strikke istedet ;-)

Anonym sagde ...

Også tak til dig Tineke.

Anonym sagde ...

Åh hvor er de søde....
kh Linda

Unknown sagde ...

Hvor er de fine ! Den var da en herlig ide de dér har fået i Brugsen. Det må være sjovt og festligt og meget personligt julepynt :-)

Anonym sagde ...

Og de er rigtigt skønne de strømper. Skøn ide din Brugs har - den slags finder de ikke på her i storstaden...
KH Britt

Helle Holst sagde ...

Det er med garanti byens lækreste julesokker!! Godt gået:o)

Kh. Helle

Tina sagde ...

HVor er det bare de skønneste julesokker jeg længe har set!!!!!!!!! :)

tanterne sagde ...

Tak Linda, jeg har også virkelig lagt sjæl i dem.

Ja Miri, det er en af brugsen rigtig god ideer. Og med alle byens børns julestrømper hængende over frysediskene - der er det første man ser når man kommer ind - er der ikke behov for mere juleudsmykning i butikken.

Det er ærgeligt Britt, at man ikke gør den slags i byen.

Når så jeg er i Brugsen kan jeg ikke lade være med at stå og sammeligne, og blive enig med mig selv (og Helle og Tina) om at mine børns julestrømper de skønneste i byen.

Anonym sagde ...

De ser rigtige flotte ud.

Hvorfor var det liiige jeg valgte at brodere en julesok istedet for at sy en? Det tager jo uendeligt meget længere tid.

Anonym sagde ...

Ja Ulla, jeg har set nogle broderede, og de er rigtig søde. Men jeg ville aldrig turde gå i gang med sådan et par.
Kan du have haft et lille anfald af en 'en-barsel-er-rigtig-lang-tid'- fornemmelse?