05 januar 2010

Og det bliver ved

Sneen så bestemt ud af noget her til morgen.
Der var kommet så rigelige mængder at trappen endnu en gang måtte ryddes for sne.

Jeg bekymrer mig kun om, selv at kunne komme til og fra huset. For, da jeg var ude for at rydde fortovet, den første morgen med sne, mødte jeg nemlig byens 'snerydder', og fik der lavet en aftale om at få fortovet ryddet hele vinteren for et fast beløb. - Det arbejde kræver vist sin mand i år.


Der kom mere sne i løbet af dagen.


Der kom også en besked i min postkasse, om '... at snerydningen er opgivet grundet den store mængde sne. ...den gamle sne skal fjernes inden der igen kan fejes.' - ?
Det er åbenbart en feje-aftale jeg har indgået og ikke en snerydnings-aftale.

Efter en times tid havde ældste og jeg fundet den faste grund frem fra under snemasserne, så man igen kan gå risikofrit forbi huset. Postbud og skraldemand kan også kan komme til - hvis de kommer inden der falder mere sne. Og det gør der hele tiden.

1 kommentar:

Mor sagde ...

Smukt have-landskab.