14 september 2010

Halssmykker

Det er helt fantastisk, at jeg har vundet i Tinas GiveAway.

Det var næsten ikke med tanke på at der var noget at vinde, at jeg gav hende ideen til kaffeis. Men mest fordi hun meget bedre kan tåle den end jeg kunne. Den gav mig en del mere på sidebenene, det halve år hvor jeg havde fået for vane at lave en liter is om til kaffeis, og så dele den med mig selv, hvis nu der var en god film på programmet eller hvis jeg skulle studere hele aftenen væk.

Men jeg vandt! Og tilmed det jeg allerhelst ville vinde: Et flot halssmykke efter eget valg blandt tre rigtig flotte, lavet af Pauaskaller.

Tina skrev til mig at: ”Paua er en slags østers der lever i New Zealand. Det mærkelige ved dem at de kun har EN skal... og ikke to der kan åbne og lukke, som de danske. Med undersiden, den åbne side, suger de sig fast til sten osv :) De er ultra smukke.”
Og det må jeg jo give hende ret i. Det hun har lavet med dem, understreger så deres skønhed.
Efter lang tids votering er jeg kommet frem til at jeg bedst kan lide den første, mørkere og mest firkantede! - Hvor er jeg glad for at hun holdt op med at ryge for 4 år siden, det er nemlig anledningen til at hun holder GiveAway’en. Tak Tina.

Når den kommer med posten, bliver det pludselig en større opgave at vælge hvilket halssmykke jeg skal tage på. Mine forældre har nemlig lige givet mig en halskæde (i anledning af phd’en). Jeg var selv med ude at vælge den, så den kunne blive lige som jeg gerne ville have det. I oxyderet sølv og bronsit var det ikke lige den, der lyser een i øjnene hos en guldsmed, så det tog lang tid og lidt hjælp at opdagede den. Den har ligget om min hals lige siden, for jeg er så rigtig meget glad for den. - Men nu får den konkurrence.

Ingen kommentarer: