10 oktober 2010

Petite BH?

Endnu en gang har jeg købt en bh, der efter ganske kort tid ikke længere kan det den er købt til.


Nu har den ligget i en rodebunke midt i stuen et stykke tid, hvor jeg har brudt mit hoved med hvad bh'erne fejler...

Eftersom der er indbygget en justeringsmekanisme i skulder-stropperne, har den nok en funktion, og når jeg altid skal spænde stropperne helt ind allerede fra starten, er det nok stropperne der hurtigt giver sig en smule, og derved bliver for lange.

Fire ultrakorte zigzag sømme senere fungerer bh'en igen upåklageligt.

Gad vide om det er en service man kan få butikken til at yde, ligesom dem der uden ekstra betaling tage bukser ind i taljen..?

3 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Jeg er novice udi bh-brug, men jeg har ladet mig fortælle (fra forretningen), at man altid skal have en bh, som er spændt i det yderste - både over skuldre og omkring torso. Stropper giver sig, så der skal være plads til at spænde ind. Held og lykke!

Linda sagde ...

Du skulle prøve en rigtig lingerie forretning af den gamle slags (dvs ikke Lace), hvor du får den rigtige hjælp. BHen skal nemlig holdes oppe af den nederste kant dvs, når du prøver den i butikken skal den sidde så stramt i det yderste hul at du næsten ikke kan trække vejret ;o)
Stropperne er bare til pynt...
det der så er det svære er at få fundet den rigtige skålstr og facon, når man pludselig er røget 5-10 cm ned i str om brystkassen, og det er de rigtigt lingerieekspedienter rigtigt gode til, så man ikke står der i timevis..

tanterne sagde ...

Jeg tror nok butikken jeg besøger vil kalde sig en rigtig lingeriforretning..? Men måske er der forskel på ekspedienters evner.

At bh'en skal være så stram at man næsten ikke kan trække vejret har jeg aldrig oplevet.
Jeg er højst blevet spurgt, om jeg kan klare at gå ned i en 70 (jeg tror ikke sortimentet rækker derunder) og det er der ikke noget problem i, den strammer højst en anelse.

Jeg bliver helt forvirret, når Linda skriver at stropper kun er til pynt, og Dorte at de med tiden skal kunne spændes ind.

Jeg skal normalt spænde skulderstropper helt ind før jeg overhovedet overvejer at prøve.

Måske skal jeg overvejer at finde et sted, hvor de også fører petite lingeri...