12 oktober 2010

Stilskifte

Efter et besøg ved en veninde reserverede jeg straks den bog på biblioteket hun havde været optaget af. En bog om hvordan man kan blive velhavende, hvis man kan ændre sin tankegang. - Meget spændende læsning. En af ideerne er at hvis man føler sig rig, og opfører sig tilsvarende, så vil værdierne komme til en..?


Så da jeg tog til
Thrysøes Green Gate weekend besluttede jeg mig derfor for ikke at opføre mig fuldstændigt fornuftig, men istedet at købe mig lidt luksus. Jeg udvalgte:
- et æggebæger i et nyt og yndigt mønster, selv om de 3 vi har, plejer at række.
- et sæt lyserøde knapper, som jeg endnu ingen planer har for.

På vej ud til bilen blev jeg indhentet af indehaveren der rakte to gaver frem mod mig, som jeg skulle vælge mellem.


Jeg valgte at gå hjem med te og lækkerier, altså endnu mere luksus end jeg selv havde brugt penge på.

Måske er der noget om det.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kære Tante Jeg kan helt sikkert bekræfte teorien. Jeg har levet efter den i mere end 20 år og har i alle årene følt mig rig - både på den ene og den anden måde. Økonomisk og oplevelser/ting/venner mm

FX boede jeg på et tidspunkt i en lejlighed, men søgte efter hus og kunne ikke finde det. Så købte jeg 5 høns for det var jeg vant til når jeg boede i hus, jeg satte dem i pleje og sagde det kun var for kort tid og 4 mdr efter havde jeg mit dejlige hus ;-)

Håber du får samme oplevelser!

KH Siffe

tanterne sagde ...

Det er da for vildt, hvis det betyder så meget.

Noget kunne jo tyde på det!

Så er al opdragelse i retning af at være fornuftig og sparsommelig jo intet værd. Til gengæld kan det kun gå for langsom med at lære at drømme stort.

Unknown sagde ...

Det lyder spændende !!
Loven om tiltrækning og tankens kraft.

tanterne sagde ...

Ja Miri, rigtig spændende.