28 marts 2011

Hvem skabte fuglene?

De sidste uger har jeg slået mine folder som sognemedhjælper-praktikant. Det er et skønt sted og det er rigtig hyggeligt at sludre med pensionister, babyer, småbørn og deres forældre (altså ikke pensionisternes), og blive tanket op med glæde og livsvisdom. Men det kræver så meget nærvær, at jeg er glad for også at kunne løse rent praktiske opgave - som at lave node-arkiv for organisten, rydde op i billedfiler og at klippe-klistre...


Noget af det første jeg blev spurgt om, var om jeg kunne lave nogle fugle til at have siddende på fingrene. Det mente jeg nu nok at jeg kunne. Men det tog godt nok flere dage at få ide-udviklet modellen så jeg selv var tilfreds.


Fuglene bruger vi til baby-salmesang når vi synger:


Tre små fugle
tre små fugle
tre små fugle
De sad på en gren


Vi synger også:


Hvem skabte fuglene
fuglene
fuglene
Ja hvem skabte fuglene?
Gud i Himmelen


Men der bruger vi heldigvis en anden fugl.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

De er meget fine- dine fingerfugle :-)

Rina sagde ...

*SS* De er superfine - et godt udviklet koncept! ;o)

christunte sagde ...

Flotte fugle og super idé at bruge dem til baby-salmesang.

tanterne sagde ...

Tak skal I have for de pæne ord om mine fugle.