08 juni 2011

Impulskøb

Jeg har haft flyttet min seng rundt i hele soveværelset, og har fundet ud af, at jeg har mest lyst til at sove under vinduet. Andre steder i rummet undgår jeg f.eks. at ligge i dele af sengen. Så nu står sengen igen der hvor jeg umiddelbart placerede den. – Også selv om det er ualmindeligt og tilmed frarådes af flere grunde; som træk og frygt for hvad der kan komme gennem vinduet.
Måske bliver den sidste grund mindsket af at der ikke er plads til noget som helst farligt udenfor mit soveværelsesvindue.

Undervejs har jeg studeret soveværelsesindretninger og blev overbevist om, at et hovedgærde eller en sengegavl var en god ide, og kunne være en måde at få mere af det bløde ind i rummet.


Så da jeg faldt over en 140 cm bred sengegavl på udsalg, med en tiltalende struktur slog jeg til med det samme. Det var altså et impulskøb – og langt fra min ellers meget velovervejede måde at bruge penge på.

Først da jeg kom hjem fandt jeg ud af, at det er for højt til at stå under min vindueskarm (man kunne save lidt af benene …), at det slet ikke harmonerer med den meget begrænsede farveskala i rummet (det kunne beklædes med noget blødt i en mere harmonisk farve …) og at det rækker længere ud i rummet end vindueskarmen. Så, selv om jeg laver det om, vil det ikke komme til at passe til pladsen.

Så mit impulskøb, endte med også at være et fejlkøb.



Posted by Picasa

1 kommentar:

Thesis Writing sagde ...

Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is great, as well as the content!