05 juli 2011

Vintage fashionata in spe

Følgerne af min kostomlægning, er gået hårdt ud over min i forvejen minimale garderobe. Så den kunne bruge en lille udvidelse.

Fornylig faldt jeg over en TEDtalk af Jessi Arrington, der meget charmerende præsenterer fordelene ved at købe secondhandtøj.


Tanken ligger mig ikke fjern, for det tøj der sælges for tiden, har et snit der ikke klæder min figur. Og så har jeg tilmed fået øje på en butik i byen med kvalitets genbrugstøj.

Efter tre besøg i butikken, der meget passende hedder Fund, har jeg fået købt mig: 2 nederdele, 2 bluser, 2 jakker, 1 vest, 1 par bukser og 1 par sandaler. Blandt andet i mærkerne: Diesel, Miss Sixty, Street One, Max Mara og Ecco. En del af dem ville jeg slet ikke få på, hvis tøjet skulle købes nyt.


Det var en fantastisk oplevelse. Der var vildt meget tøj der både tiltalte og passede mig. Så meget at jeg ikke blev fristet til at købe noget som helst der skulle rettes den mindste smule til. Og så har jeg fået hele den nye(?) garderobe til mindre end 2000,- kr.

Ingen kommentarer: