18 december 2011

Kælder-rod og inspiration

Jeg bruger tid i kælderen, hvor der hersker kaos, efter at der er lagt nyt gulvtæppe i to rum (til erstatning for de ødelagte), nye gamle møbler er ankommet, og andre er kasseret fordi de viste sig at være lige så medtaget som gulvtæppet. Der skal sorteres, kasseres og findes pladser til det der skal blive.

For et stykke tid siden var jeg blevet fristet til at bestille samtlige bøger af Annette Danielsen på biblioteket, og dem er der nu flere af, der er landet her.


Så, når jeg ikke slæber, bladrer jeg og fristes af hendes modeller.

'Gulerod' eller 'Æble' kunne blive en cardigan til Yngste.










'Stilhed' har potentiale som trøje til mig - hvis der tilsættes lidt taljering.


















Og i 'Ni skønne stykker strik', der godt nok er Isagers bog, er jeg faldet for den ene model der er designet af Anette Danielsen.

Ingen kommentarer: