17 januar 2012

Det gik smertefrit

- at få rettet de masker der var blevet strikket forkert på ærmerne. Og ærmerne tog ikke skade undervejs. Mens jeg sad og lod maske efter maske løbe, og maskede op igen bagefter, fik jeg øje på mange flere masker der også skulle rettes.

Nu kan jeg kun finde en enkelt fejl. Den sidder så den ender inde i armhulen, og jeg skulle trævle hele ærmekuplen op for at få frilagt den masker der skulle løbe for at komme ned til den. - Og, det er slet ikke sundt at stræbe efter det fuldstændigt perfekte, så masken får lov at være der.

Da ærmerne endeligt var strikket, kastede jeg mig over at sy dem sammen, og gik fuldstændigt i stå...

På hvert ærme strikkes de 2 yderste masker altid ens. Hvis det er tanken at man syr ærmerne sammen indenfor den første maske, kommer der en fin 2 masker bred rille hele vejen op på undersiden af ærmet. Hvilket ville passe nydeligt sammen med resten af trøjen.
Men, jeg tager altid den første maske løst af, og ender med en lænkekant der ikke er let at montere ved siden af. Jeg har prøvet, og syntes ikke at det bliver pænt. Jeg kæmpede længe, og lod så trøjen ligge.

Indtil det idag gik op for mig, at jeg kunne montere midt i anden yderste maske istedet. På den måde ender jeg med en rille under armene der er 1 maske bred. En rille, der tilmed bliver rigtig pæn.

Nu glæder jeg mig til at få syet det sidste ærme sammen - når der bliver dagslys igen.

Ingen kommentarer: