06 marts 2012

Februar-sokker i marts

Der var en chance for at blive færdig med februar-måneds sokker, for strikketøjet der havde forputte sig, blev hentet hjem igen et par dage inden marts. Resten af garnet skulle bare strikkes i skafterne, så ville de være færdige.

Undervejs afslørede Yngste at hun drømmer om nogle der går til knæet. Og jeg måtte skuffe hende med at de her sokker slet ikke blev så lange.

Alligevel rakte garnet meget længere end jeg kunne forestille mig. Og da jeg insisterede på at bruge alt garnet, nåede jeg ikke at komme med i
12 strømper i 2012's februar lodtrækning. Jeg håbede ellers lige til det sidste, men ved midnat manglede jeg stadig at lukke af for 8 masker - og at tage et billede af dem, og at få det vist frem.

Sokkerne endte med at blive så langskaftede at det var nødvendigt at tage lidt ud øverst i skafterne.

Og, efter tåen glemte jeg at skifte til rib på oversiden af foden. Så for at gøre en dyd ud af den anderledes og lidt senere overgang, blev den lavet som en spids.

Alt i alt blev det en lille forsmag på de mønsterstrikkede strømper, som jeg ikke tidligere har haft mod på, men godt kunne få lyst til at prøve kræfter med nu.

Måske i en knælang version til Yngste..?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

HØRT! knæ-lange strømper er bare SÅ dejlige og specielt hvis de er strikket af mor...

tanterne sagde ...

Hvis så bare hun vil bruge dem! Det her par, har allerede fået dommen: 'de er strikket'
Jeg tror det betyder at de stikker, så de skal kun bruges over strømpebukser indtil de er vasket blødere.