20 maj 2012

Chili-forskrækket

Jeg læste at Elsebeth havde fået en sari i gave og skulle lave indisk mad til en konfirmation. Jeg ved at hun bor i nærheden og at vi har et par fælles bekendte, alligevel lagde jeg ikke to og to sammen før jeg så hende stå i køkkenet i sin sari.
Den konfirmation hun skulle lave indisk mad til var den jeg var inviteret til.

(Mon det hedder; at have fælles bekendte, når det - måske fra begge sider - er nære venner?)

Det var sikkert godt det samme, at jeg ikke havde regnet det ud, for når man ikke er helt tryg ved Chili, er det bedre ikke at vide, at der bliver serveret indisk mad.

Men det var dejlig mad, godt selskab og i det hele taget en skøn fest. Og, det havde været fuldstændig spildt at ødelægge forventningens glæde ved at bekymre sig på forhånd.

Ingen kommentarer: