17 oktober 2012

Nej

- har aldrig været mit naturlige svar. Men, jeg har besluttet at jeg vil blive bedre til at sige nej.
Nej tak, til det jeg ikke har lyst til, ikke har godt af og ikke har brug for.
Og, måske bærer beslutningen allerede frugt.

I form ringede, og en energiske ung mand fortalte, hen over en baggrund der lød som en fest; at jeg var blevet udvalgt til at modtage en særlig gave, bestående af et antal af deres blade og sportstøj- sådan helt uforpligtende!


Jeg hørte mig selv takke nej til gaven jeg blev tilbudt, og fik øvet mig på det svære ord, der sagt med overbevisning vækker respekt, i modsætning til et uærligt ja.
 
Hverken blade eller sportstøj får lov at flytte hertil, hvor jeg ville flytte rundt på det, indtil jeg fik taget mig sammen til at kassere det. - Måske er jeg også på vej til at blive blive en ægte minimalist.

4 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Nei er et viktig og nyttig ord.

tanterne sagde ...

Det er jeg også kommet frem til, Fuglemamma.

Hvorfor bliver man så mindre begejstret når ens børn kan dét ord som noget af det første.
Det er jo knap så let et ord at lære anden gang.

christunte sagde ...

Flot gjort! Men derfra til at blive minimalist.... Det er da også hyggeligt med lidt ting!

tanterne sagde ...

Ja ting kan bestemt være hyggelige, Christunte. - Men kun hvis de glæder og giver energi.