20 februar 2013

Garn-stræk

Ved at veje båndgarnet (260g), og måle et stykke (30m) af og veje det (20g), kom jeg frem til at jeg måtte have ca. 400m båndgarn. Det er noget nedslående at lede efter en opskrift, for 400m garn rækker desværre ingen vegne ...

Men, den baby-blonde-cardigan jeg strikkede for 6 år siden var inspireret af en voksen cardigan strikket i tykt garn, så den model må kunne fungere. Og, når den strikkes oppefra kan krop og ærmer blive så lange, eller korte, som garnet rækker til.

For at få garnet til at række længst muligt strikkede jeg identiske prøver af Kauni og båndgarn på pind 5 og 6. Begge prøver så pæne og tætte ud, og selv om der bruges en anelse mere garn på pind 6 (8m) end på pind 5 (7.5m) bliver det strikkede væsentligt større.



Bagefter er det ikke særligt overraskende, men inden kunne jeg ikke gennemskue det, og garnet må gerne blive til mere end en kortærmet bolero.

2 kommentarer:

christunte sagde ...

Det ser altså rigtig fint ud! God ide at kombinere båndgarn og kauni.

tanterne sagde ...

Tak. Cardigan'en tager allerede form.