29 maj 2013

Helt vildt nemt hår

Der er gået 3 uger. Uger jeg blandt andet har brugt på at finde mig til rette med mit nye hår.

Som barn læste jeg, at hvis man beholder den samme frisure i mere end 10 år, ser man sandsynligvis ældre ud end nødvendigt. Og at langt hår, på en der er ældre end 35 år, ser gammelt ud.

Jeg har haft langt hår lige siden jeg for 26 år siden lod en korthårsfrisure vokse ud. Det meste af tiden har jeg sat håret op. En ubevidst efterligning af Dronning Margrethe måske? Og måske gør det opsatte hår en forskel, for gennem alle årene, har jeg kun oplevet at blive gættet til at være yngre end jeg er.

For 2-3 år siden følte jeg en spirende længsel efter at der skulle ske noget nyt. Men først nu var jeg blevet så overbevist, at det også lykkedes at overtale min frisør, Yaz, til at klippe håret op over skuldrene.

Her efter et par uger har jeg tilmed fået alt det liv, krøl og fylde i håret som jeg troede en kortere frisure ville give.

Og det går op for mig hvorfor frisøren stillede sig modstræbende overfor at klippe meget af. - Han sætter nemlig en ære i at lave en frisure der passer til hvordan håret naturligt opfører sig. Og håret opførte sig netop ikke naturligt, når det lige er blevet klippet meget kortere.

Men det er en stor succes. Det var nemt at sætte hår før. Det skulle bare vikles op og sættes fast med nogle klemmer. Heri gav årene mig en vis rutine. Men nu er det virkelig let. Hvis jeg går i seng med nyvasket hår, skal jeg bare køre fingrene igennem det om morgenen - og så sidder det.

5 kommentarer:

DaneMum sagde ...

Ih hvor er det pænt, sådan som dit nye hår teer sig. Måske skulle jeg også tage mig sammen og få garnet klippet

tanterne sagde ...

Min frisør vil hævde at der skyldes hans shampoo som jeg trofast har brugt i de sidste 2 år.
Ideen er, at det er en shampoo der gør håret naturligt stærkt, og helt anderledes end det hår man får ved at blødgøre det med balsam, og bagefter forsøge at stive det af ved at fylde voks og andet i, der så risikere at tynge det nu bløde hår ned.

Jeg forsøgte at se din side, DaneMum - men det kan man slet ikke.

tanterne sagde ...

Jeg glemmer jo helt mine manerer. Tak for rosen til mit hår. Jeg er også rigtig glad for det.

christunte sagde ...

Det er jo supernemt at sætte kort hår!
Det er rigtig fint.

tanterne sagde ...

Tak, Christunte. Hvis jeg havde vist at bet blev så godt, havde det ikke taget 2 år at samle modet.