08 februar 2014

Nok til alle

Ældste ynder for tiden at spille og tale om et post-apokalyptiske spil på computeren, hvor det gælder om at klare sig i en verden, der ligge i ruiner efter en atomkrig.

Måske derfor drømte jeg i nat om at skulle forberede mig på en katastrofe der lurede lige om hjørnet. Der blev uddelt masser af glastermokander og alle bryggede deres personlig favorit-the, mens jeg funderede over hvor længe fyldte termokander kunne være en hjælp, og mod hvilken katastrofe det ville nytte.. Og så blev jeg trukket til side og bedt om, at skaffe kontanter nok til alle, nu da benzin-tanken ved side af skulle nedlægges. - ..?



Selv om det ikke ligner min virkelighed, har jeg svært ved at ryste stemningen af mig. Og, det er sjovt nok ikke en desperat stemning af panik, men en forventningsfuld stemning af kampgejst og sammenhold.

Hvis det havde været en film, havde jeg ledt efter forsættelsen - bare for at se hvad der sker.

4 kommentarer:

christunte sagde ...

Te hjælper helt sikkert. Interessant drøm!

tanterne sagde ...

Ja, måske kan nødhjælp erstattes af passende mængder te?

Hvis drømme er andet end tilfældig underholdning, så er jeg usikker på hvad den her skal fortælle mig.

christunte sagde ...

Jeg har altid de mest syrede drømme. Er nået frem til, at de mest betyder at jeg har en meget livlig fantasi. Også, når jeg sover. Enkelte gange har min underbevidsthed så også lige mindet mig om noget, men det er godt nok sjældent. For det meste er det bare underholdende! (Og meget ærgerligt at man ikke kan falde i søvn igen og drømme videre i den samme drøm)

tanterne sagde ...

Livlige fantasi er ikke noget jeg har i overflod, så jeg må lede efter en anden forklaring.
Måske bare at det er afløb for de bobler af fantasi der dog opstå af og til.