02 august 2007

Hvordan det har været

at strikke Livstykketrøjen indtil videre:
De første rækker var sjove, der skete hele tiden noget, men jeg lavede også fejl, og måtte flere gange lade en maske løbe og strikke den op igen for at ændre en retmaske til en vrangmaske eller omvendt.
Så kom stykket indtil der skulle tages ind til halskant, det var mindre spændende, men nemt. Det blev strikket på sommerlejren, faktisk gik det så godt at jeg fik strikket det 8 rækker for langt. Jeg havde heldigvis en lidt tyndere rundpind med, som jeg kunne sætte ind der hvor jeg skulle trævle op til...
Så skulle der tages ind langs forkanten, og så var det pludselg ikke længere tv-strik. Det er ikke få gange jeg har fået strikket en række forskudt fordi jeg glemte at der manglede nogl masker i forhold til før, og at mønsteret i indtagningsbåndet langs forstykket ikke bare automatisk passer med resten.
Jeg har forsøgt mig med noget nyt da jeg skulle dele til ærmegabene. Istedet for at strikke hver del for sig, har jeg taget hul på to ekstra nøgler garn og strikker de tre stykker samtidig. Det er nemmere end jeg troede et holde styr på garnet. Så ærmerne skal bestemt også strikket på samme tid. Men måske bliver jeg træt af, at jeg til den tid kun har et uåbnet nøgle garn tilbage. Jeg kommer nok til at øge garnet et par gange på det ene ærme.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den ser da absolut lovende ud, designet ser meget gennemført ud og jeg har den helt klart på min to do liste en gang.

tanterne sagde ...

Jeg er også meget begejstret for den, så ikke en eneste fejl får lov at blive siddende, det er den alt for lækker til.
Jeg kan anbefale den!

Inca sagde ...

Puha - jeg synes det ser ud som om den tager rigtig lang tid at strikke - for det er da på ret tynde pinde ik? Hvor lang tid har du brugt på den indtil videre?
Jeg er i gang med en babyjakke på pind 2,5 og synes det tager for evigt! Hatten af for de, der strikker livsstykketrøje og tilsvarende..

tanterne sagde ...

Jeg fik kittet i slutningen af april , men fik ikke begyndt før slutningen af juni.
Jeg strikker slet ikke på den hver dag, og heller ikke ret længe ad gangen, men det er på pind 3 så jeg syntes alligevel at det bliver til noget - men, mest når der sker noget i mønsteret.