21 september 2007

Forventning

Dagen i går bød på hele to biblioteksture - altså til vores lille lokale skolebibliotek der har åbent en gang om ugen. Sidst jeg lånte bøger fik jeg bestilt Nicky Epsteins tre 'Knitting ** the edge' bøger, og en af dem var allerede kommet hjem, Så på vej hjem smuttede jeg forbi for at hente den, - og lod den ligge i sikkerhed ude i bilen. Det ville være så ærgeligt at få smugkigget det meste inden det blev tid til en kop te i sofaen. Og hjemme kom jeg i tanke om at jeg jo helt havde glemt at få lånt en ny højtlæsningsbog, så afsted igen efter 'Prins Caspian', den 4. bog i Narnia krøniken. Hvor skulle det blive hyggeligt; først højtlæsning for ældste og bagefter min bog.

Men hvor blev jeg skuffet. Jeg havde forventet noget vildere, flottere og ikke mindst, er jeg fra blogland blevet forvent med også at få en historie med. Her blev de fleste kanter blot vist med et fladt billede og en opskrift. Jeg savnede flere smukke billeder, og at se ideerne brugt til noget, og læse om hvorfor den ene var bedre end den anden til lige netop det.

Måske de næste to bøger vil være bedre, ikke mindst fordi jeg nu ved hvad jeg skal forvente.

Ingen kommentarer: