27 januar 2012

Madrassting

Der har været lyst længe nok til at jeg har fået livstykketrøjens ærmer syet sammen. Lotte Wackerhagen skriver i sin vejledning til montering af strik, at sådan en sammensyning bliver pænest når man syr under 2 tråde i hver side. For at kunne se logikken i det måtte jeg selv lave en lille tegning af det. Det endte med at føles meget let, sådan at blive guidet af maskerne.

Nu skal jeg i gang med at sy ærmerne fast på bullen, og her skal jeg selv beslutte hvor stingene skal sættes. Men først vil jeg se, om ikke der findes nogle gode råd til hvordan det gøres smartest - og pænest.

3 kommentarer:

Lis sagde ...

Det er også rigtig flot når det bliver syet sammen med madrassting fra forsiden. Kanten bliver så fin.

kh. Lid

Lis sagde ...

ups

Kh. Lis

tanterne sagde ...

Ja, Lid - nå nej Lis ;-) jeg syntes også det bliver rigtig pænt. (...eller mente du mon en anden teknik..?)
Det er så tilpas nemt, at jeg ikke vil anstrenge mig for at undgå den slags sømme.

Men, de sømme jeg endnu har tilbage ser jeg ikke frem til.